Magiförändringar

Skrev ett inlägg för ett par pass sedan, men som aldrig blev att posta. Kommer inte skriva klart det, utan göra ett annat inlägg. PB och Rasmus har fått se resultatet av mitt tänkande på Animism och Elementarism. Kommer summera upp det senare tills vidare så får ni detta.

Så nu efter ett antal pass med Triquertan har jag äntligen börjat komma underfund med vad som behövs förändras för att min vision utav magin ska fungera. Det mesta löser sig självt med tiden med en del saker behöver ingame likväl som regelmässiga förändringar.

Till att börja med så måste magi ha större fördelar och vara mer lätthanterligt. Det är det inte nu. Sedan så behöver vissa saker konkretiseras mer i form utav balans.

Elementarism är den absolut lättaste skolan att modda med. Regelmässigt, ingame och typ alltid. Jag gillar den skolan. Den är lätthanterlig och rolig att ha att göra med. De förändringar jag måste göra där är minimala. Mestadels hur uppbyggnaden utav spells ser ut, samt lägga in en konkret form för hur man kastar spells. Alltså, spells i elementarism kommer från ens fokuspunkter. Man kan inte kasta saker på avstånd med Elementarism utan allting måste härstamma från kontakt. Däremot kan man slunga saker med den och sträcka sig ut med den.

Animism däremot har ett stort problem så som jag ser det. Till att börja med så är det svårt att motivera och få saker att fungera med denna skola men även kreativiteten i hur man skapar spells är begränsade då det mesta är typ bara varianter av annat.

Herid Fel

Well, ain't a blog enough?

You may also like...