Ett stort val…
Vi tar oss verkligen någonstans nu! Man kan riktigt känna framgången vi gör!
Fy fan vad härligt!
Ja, igår så körde vi det första heldagspasset sedan kampanjen började och med ett väldigt lyckat resultat, om jag får säga det själv. Vi började runt 14 och höll på fram till 01:20. På denna tid så spelade vi mindre sociala events som mest rörde Triquertan och hade Workshop för att skapa magier. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd ändå med hur väl det fungerade och framförallt hur väl principerna ändå verkar fungera. Jag ser vissa mindre detaljer som måste justeras eventuellt men jag är då verkligen nöjd.
Magier kostar mycket när man bygger dem själv så här, och det är avsiktilgt. Det är meningen att man ska spendera tid och så på att “träna” och “forska” ner sina spells till mer effektiva nivåer. Magi är inte gratis men det ska då onekligen vara kraftfulla saker. Men man måste ändå på något sätt ha någon nackdel. En spell tar tid att göra effektiv och utvecklingen ska då vara påtaglig även regelmässigt. Som i detta fall blir minskade handlingar, kostnad, räckvidd. Sen när jag gör en lista över de magier som kommer anses som “standard” i magiskolan så kommer jag behöva göra någon form av effektivast och mest användbar form av den magin. Dock så själva poängen med magisystemet är att det ska gå att göra saker på annat sätt och kanske göra saker mer effektiva.
Well, igår hände det lite traumatiska saker på en mer social nivå för gruppen. Och ett stort val gjordes. Valet dock bör hållas relativt hemligt då det kan ge viss suspens för Ankan på fredag. Valet däremot avgör vad som händer på fredag (imorgon). Valet rör om Triquertan kommer stanna – frivilligt – hos gruppen som kidnappat dem eller om de fortfarande är fångar och vägrar att ta del i det dom gör frivilligt. Med andra ord, om de ska Joina gruppen eller försöka fly. Needless to say så är deras val det som tar presidens för historien och händelserna och kommer forma vad som händer.
Kan även säga att tid har gått nu i Triquertan. Lite mer än ett år har gått sedan kampanjen började och alla har åldrats med det, vissa mer än andra konstigt nog. Nästa pass kommer mest gå ut på upplösningen utav denna del av kampanjen och sluta med att jag förbereder er för ett hopp, ett litet på bara några månader.
Efter detta hopp så planerar jag ett par events som ska hända men ingenting där är fast beslutet än men det kommer bli saker som händer kan jag tveklöst säga. Mer fart i kampanjen från denna punkt. Mer mystik och mer action!
Well, well, gott att vara igång i alla fall och trevligt att våra magiker äntligen är Magiker.
Måste ju säga att jag tyckte det var väldigt kul att sitta o pyssla med magierna o jag tyckte att åtminstone jag fick ett rätt bra grepp om hur det fungerar för animism iallafall.
Passet i säg var väl också… händelserikt kan man väl säga =).
Var väl bara lite synd att vi inte hann med striden, men men..
Det var ett roligt pass, jag hade också ganska kul med verkstaden, men det kändes som att mentalism är lite svårt att pyssla med i det avseendet… Vad gör +/- för olika spells och vad gör ‘den’ komponenten i det här sammanhanget. Vilket vred ska jag justera för att få den effekten etc…
Det ska bli kul att se hur saker och ting urartar på fredag minst sagt.