Ny idé
Jag har en ny idé som jag har börjat implementera i kampanjen.
Som ni märkte sist så påbörjade jag ett event i kampanjen, detta event är en ny idé och en förändring av riktning i allting. Det sätter egentligen kampanjen på mer episka proportioner (om än inte orimligt episka) men jag tror det kan vara en delvis lösning mot problemet vi har.
Så som jag ser det är problemet följande;
- Bristfällig planering
- Dåligt fokus
- För långsamt tempo (för lite pass)
- För dåligt med information (dåligt spellenande och framförande)
- För komplicerad miljö – Arcadia är för stort när fokuset är så litet
Så I’m staging a kidnapping!
Men det förstod ni säkert. Jag kommer utveckla det hela senare nästa pass, men själva grund principen utav detta är just att få en mindre och lättare arbetsyta (setting) samt mer fokus i vad som göres så att vi kan strida framåt mer. Jag är kort sagt inte kapabel än till att spelleda så omfattande som på Arcadia. Jag får helt enkelt byta miljö och istället berätta om Arcadia och sedan omstrukturera stället litet. Mitt största fel egentligen än så länge är att jag har stoppat för konkret natur i det hela och inte tänkt igenom detaljerna för just detta. Än en gång, bristfällig planering.
Hur som helst, så högre tempo, mer fokus, och förhoppningsvis även höja intresset.
Tanken är att spelgruppen ska återvända till Arcadia senare. Men vid det laget förväntar jag mig ha återfått fotfästet.
Well, det långsamma tempot har varit lite frustrerande tycker jag, alltid jobbigt när det blir så speciellt i början av en kampanj, då det mesta är som en uppstart och oftast den tid man har för att spela in sig i en karaktär.
Kidnappning är ju intressant och skapar en event, dock trodde jag att det var en sak som redan var på pappret och inte skedde pga av att du vill ha ett högre tempo, mena, ifall en triquerta nu är möjlig och så mäktig som vissa har fått det att låta borde det finnas mer intresserade av detta, så det kändes ganska naturligt att nått sådant skulle ske.
Trist att det inte blev nått i helgen…nåja.
På pappret finns mest bara grundläggande grejer. Jag bestämde pp eventet bla tempo men även mer känsla. Bästa sättet för att höja känsla och inlevelse brukar ofta vara en kris och byte av miljö.
Well, med min ekonomiska kris och allmänt att jag vill vara med min flickvän gör att helgen tyvärr inte var aktuell denna vecka, ej heller nästa.
Men tror vi får öka tempot nu i veckan.
Hmmm, för mig har (in)frekvensen av spel verkligen varit tråkigt, detaljer trillar ur närminnet och uppfattningen av hur saker har varit förändras. Som du säger är Arcadia komplicerat och det har varit svårt nog att greppa hur stället ser ut och fungerar på ett konkret sätt utan att ha långa avbrott.
Det märks verkligen att du har haft dåligt fokus. Och kidnappningen var rätt så uppfriskande på mer än ett sätt. Lite spänning i tillvaron så att säga 😛
Förhoppningsvis får vi väl bättre tempo och flyt med den här tvisten.
Förvånande men bra att veta att även du verkar önska ett högre tempo. Well, tvisten bör ge oss möjlighet att göra det som är nödvändigt för att ta oss nån vart kampanjmässigt.