Potenser, med eller utan?
Denna rör nu främst kampanjen.
Så som ni borde ha förstått just nu så kommer ju kampanjen att börja inom loppet av 1-2 veckor, inte räknades med denna. Och jag har börjat fundera på om potenser ska inkluderas i spelstilen eller inte. Jag funderar personligen på att ta bort potenser från spelet och istället lägga till dem som en osynlig faktor eventuellt och att istället göra det som någonting som bara går att påverka ingame och som konceptet spelar någon roll över.
Fast just nu är det viktigast att veta om jag ska konvertera detta till det nuvarande systemet i kampanjen och om folk vill ha detta. Det är få som känner till hur det fungerar egentligen men själva principen med potenser är att sätta begränsningar på hur långt man kan komma men även hur “mycket” eller hur “tungt” ens värde lyder. Alltså så att två lika värden i en egenskap kan ha olika tyngd i olika situationer.
Så vad tror vi?
Well, som jag sagt förut så tycker jag att potenser är en bra och rolig sak men det fungerar nog bättre som en osynlig faktor som du nämner.
Angående om det ska användas till kampanjen eller ej så tycker jag att det ska konverteras in, tror att det skulle kunna vara bra.
Kommer du vilja spendera CP på potenser är det jag syftar på mestadels. Alltså, vill ni aktivt ha det som en faktor?
För det kostar ju 25 CP per PP och kommer kosta att köpa saker, priserna har gått upp varnar jag er om. Så vill ni bry er om Potenser då?
jaha, nä, hade hoppats att det inte skulle vara något man köper. Vad är en PP nu då? samma som förr? poäng man stoppar brevid summa?
Nä, då är jag inte lika intresserad, inte till denna kampanj iallafall. Att saker har gått upp i kostnad lät lite läskigt faktiskt, kändes redan som att man fick vända på varje CP, beror väl dock på hur mycket man får att röra sig med.
Bättre att hålla det utanför karaktärsskapandet tycker då jag.
Såg att du hade gjort en ny post så nvm. skriver där ifall jag har några funderingar.